Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio2.unb.br/jspui/handle/10482/36331
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ARTIGO_EvaluationLearningReaction.pdf327,61 kBAdobe PDFView/Open
Artigo_AvalicaoAprendizagemReacao.pdf330,14 kBAdobe PDFView/Open
Title: Evaluation of learning, reaction and impact of corporate training at work
Other Titles: Avaliação de aprendizagem, reação e impacto de treinamentos corporativos no trabalho
Authors: Araujo, Maria Cecília dos Santos Queiroz de
Abbad, Gardênia da Silva
Freitas, Thais Rodrigues de
metadata.dc.identifier.orcid: http://orcid.org/0000-0002-3845-8354
Assunto:: Treinamento - avaliação
Aprendizagem
Pessoal - treinamento
Issue Date: 2019
Publisher: Instituto de Psicologia, Universidade de Brasília
Citation: ARAUJO, Maria Cecília dos Santos Queiroz de; ABBAD, Gardênia da Silva; FREITAS, Thais Rodrigues de. Evaluation of learning, reaction and impact of corporate training at work. Psicologia: Teoria e Pesquisa, v. 35, e35511, 2019. DOI: https://doi.org/10.1590/0102.3772e35511. Disponível em: http://scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0102-37722019000100610. Acesso em: 12 jun. 2020. _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ARAUJO, Maria Cecília dos Santos Queiroz de; ABBAD, Gardênia da Silva; FREITAS, Thais Rodrigues de. Avaliação de aprendizagem, reação e impacto de treinamentos corporativos no trabalho. Psicologia: Teoria e Pesquisa, v. 35, e35511, 2019. DOI: https://doi.org/10.1590/0102.3772e35511. Disponível em: http://scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0102-37722019000100610. Acesso em: 12 jun. 2020.
Abstract: Esta pesquisa teve como objetivo avaliar a reação, a aprendizagem por meio de testes situacionais e o impacto no nível do indivíduo de três treinamentos realizados em uma Agência Reguladora, analisando a experiência dos indivíduos na temática dos treinamentos, as variáveis sociodemográficas, o suporte à transferência e as relações entre as variáveis. A pesquisa contou com 211 respondentes, cinco instrumentos para coleta de dados e estatísticas descritivas e não-paramétricas para análise dos dados. Os resultados indicaram que não há correlação significativa entre aprendizagem e autoavaliação de impacto; há correlação significativa entre reação e autoavaliação de impacto; a avaliação de suporte psicossocial pelos participantes esteve significativamente relacionada com a autoavaliação de impacto. São discutidas as principais contribuições e limitações do estudo.
Abstract: This research aimed to evaluate individual level reaction, learning using situational tests and impact of three trainings conducted at a regulatory agency, analyzing: individuals' previous experiences in trainings; customers' sociodemographic variables; support to transfer; and relationships between the variables. The survey comprised 211 respondents, five instruments for data collection, and descriptive and non-parametric statistics for data analysis. The results indicated that: there is no significant correlation between learning and impact self-assessment; there is a significant correlation between reaction assessment and impact self-assessment; and the participants' psychosocial support assessment was significantly related to their impact self-assessments. The main contributions and limitations of the study are discussed.
Licença:: (CC BY)
DOI: https://doi.org/10.1590/0102.3772e35511
Appears in Collections:Artigos publicados em periódicos e afins

Show full item record " class="statisticsLink btn btn-primary" href="/jspui/handle/10482/36331/statistics">



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.