Skip navigation
Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://repositorio2.unb.br/jspui/handle/10482/24030
Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
ARTIGO_SpecialEducationClassroom.pdf847,78 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir
Título : Special education classrooms, language, and space : a discursive-linguistic reflection
Autor : Caetano, Carmem Jená Machado
Assunto:: Identidade
Espaço
Educação especial
Discurso
Linguagem
Fecha de publicación : sep-2014
Editorial : Universidade do Sul de Santa Catarina
Citación : CAETANO, Carmem Jená Machado. Special education classrooms, language, and space: a discursive-linguistic reflection. Linguagem em Discurso, Tubarão, v. 14, n. 3, p. 687-701, set./dez. 2014. Disponível em: <http://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/2606/1898>. Acesso em: 27 jul. 2017. doi: http://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/2606/1898.
Abstract: Originating from the notion of space and language as formulated by Gunn (2002) and based on the theoretical foundation of Critical Discourse Analysis, as proposed by Norman Fairclough (2003), this paper deals with the investigation of identity (re)construction for teachers in special education classrooms in Brazil. Elements from Fairclough’s theory are used to approach the category of space in language praxis for the purpose of investigating, specifically, how people involved in the social events of special education represent this social space and how issues of power and ideology are perceived in the discourse (s) of this education assistant model.
metadata.dc.description.unidade: Faculdade UnB Ceilândia (FCE)
Curso de Fonoaudiologia (FCE-FONO)
Licença:: Revista Linguagem em (Dis)curso - Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional. Fonte: http://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/2606/1898. Acesso em: 27 jul. 2017.
DOI: https://dx.doi.org/10.1590/1982-4017-140314-0314
Aparece en las colecciones: Artigos publicados em periódicos e afins

Mostrar el registro Dublin Core completo del ítem " class="statisticsLink btn btn-primary" href="/jspui/handle/10482/24030/statistics">



Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.