Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unb.br/handle/10482/12893
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ARTIGO_CompreensaoSociedadeInformacao.pdf53,62 kBAdobe PDFView/Open
Title: A compreensão da sociedade da informação
Other Titles: The understanding of information and knowledge society (IKS)
Authors: Borges, Maria Alice Guimarães
Assunto:: Sociedade da informação
Informação
Conhecimento
Issue Date: Sep-2000
Publisher: Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia (IBICT)
Citation: BORGES, Maria Alice Guimarães. A compreensão da sociedade da informação. Ciência da Informação, Brasília, DF, v. 29, n. 3, p. 25-32, set./dez. 2000. Disponível em: <http://revista.ibict.br/ciinf/index.php/ciinf/article/view/214>. Acesso em: 23 abr. 2013.
Abstract: Este artigo trata do contexto de mudança na sociedade da informação e do conhecimento, das tendências atuais das organizações e do desafio da compreensão desse momento através do “conhecimento objetivo”, dentro de uma visão integrada de seus problemas e soluções, como uma oportunidade para se conseguir uma análise estrutural e conjuntural.
Abstract: This paper aims at understanding the changing context of the Information and Knowledge Society (IKS). Present trends in information organizational structures are examined for an understanding both of these developments and their environment. An integrated view of problems and alternative solutions is given to obtain a structured and contextual analysis.
metadata.dc.description.unidade: Faculdade de Ciência da Informação (FCI)
Licença:: Revista Ciência da Informação - Esta obra está licenciada sob uma Licença Creative Commons (Attribution 3.0 Unported (CC BY 3.0)). Fonte: http://revista.ibict.br/ciinf/. Acesso em: 23 abr. 2013.
Appears in Collections:Artigos publicados em periódicos e afins

Show full item record " class="statisticsLink btn btn-primary" href="/jspui/handle/10482/12893/statistics">



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.