Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio2.unb.br/jspui/handle/10482/46821
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCosta, Raquel Pereira-
dc.contributor.authorCunha, Murilo Bastos da-
dc.date.accessioned2023-11-06T12:38:32Z-
dc.date.available2023-11-06T12:38:32Z-
dc.date.issued2015-12-28-
dc.identifier.citationCOSTA, Raquel Pereira; CUNHA, Murilo Bastos da. Modelos de negócios de livros eletrônicos para bibliotecas. Informação & Sociedade: Estudos, João Pessoa, v. 25, n. 3, p. 7–19, 2015. Disponível em: https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/ies/article/view/26945. Acesso em: 6 nov. 2023.pt_BR
dc.identifier.urihttp://repositorio2.unb.br/jspui/handle/10482/46821-
dc.description.abstractEste artigo descreve os principais modelos de negócios de livros eletrônicos para bibliotecas. Primeiro são analisados os canais de compra específicos para esse tipo de material, que podem ser editoras, agregadores ou distribuidores. Depois, são descritos os modelos de seleção disponíveis para as bibliotecas, dos quais os mais comuns são por título ou por pacote. Os modelos de negócios analisados incluem o acesso perpétuo, a assinatura, o empréstimo de curto prazo e a aquisição orientada pelo usuário. Também são discutidos os modelos de acesso dos usuários. Finalmente, são destacados os aspectos relacionados à licença de venda de livros eletrônicos.pt_BR
dc.language.isoporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal da Paraíbapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.titleModelos de negócios de livros eletrônicos para bibliotecaspt_BR
dc.title.alternativeEbook business models for librariespt_BR
dc.typeArtigopt_BR
dc.subject.keywordAquisição bibliográficapt_BR
dc.subject.keywordBibliotecaspt_BR
dc.subject.keywordLivros eletrônicospt_BR
dc.relation.publisherversionhttps://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/ies/article/view/26945pt_BR
dc.description.abstract1This article describes the major business models of electronic books for libraries. With the growing demand for electronic books also increases the number of publishers involved in their production , creating , among others, a variety of platforms , purchasing models , prices etc. It is therefore urgent the search for a minimum of technological standardization , similar to that achieved decades ago with cassette tapes and videos - this aspect may be an obstacle to greater penetration of e- book in today’s society. Initially the commercial channels applied to this type of material, which may be publishers, aggregators or distributors, are analyzed. Then the selection models available for libraries are described, of which the most common are by title or by package. The analyzed business models include perpetual access, subscription, pay-per-view and patron-driven acquisition. The user access models are also discussed. Finally, the aspects related to the licensing of electronic books are featured.pt_BR
dc.contributor.affiliationMinistério da Agricultura do Brasilpt_BR
dc.contributor.affiliationUniversidade de Brasíliapt_BR
dc.description.unidadeFaculdade de Ciência da Informação (FCI)pt_BR
Appears in Collections:Artigos publicados em periódicos e afins

Show simple item record " class="statisticsLink btn btn-primary" href="/jspui/handle/10482/46821/statistics">



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.