http://repositorio.unb.br/handle/10482/43856
Campo DC | Valor | Idioma |
---|---|---|
dc.contributor.author | Lopes, Robson Vila Nova | - |
dc.contributor.author | Melo, Adriana Almeida Sales de | - |
dc.contributor.author | Sá Filho, Paulo de | - |
dc.contributor.author | Castioni, Remi | - |
dc.date.accessioned | 2022-06-01T12:15:04Z | - |
dc.date.available | 2022-06-01T12:15:04Z | - |
dc.date.issued | 2022-04-08 | - |
dc.identifier.citation | LOPES, Robson Vila Nova; MELO, Adriana Almeida Sales de; SÁ FILHO, Paulo de; CASTIONI, Remi. Marcos legais da instituição dos sistemas municipais de educação: fragmentos históricos. Revista Humanidades & Inovação, Palmas, v. 8, n. 65, p. 305-322, 2021. Disponível em: https://revista.unitins.br/index.php/humanidadeseinovacao/article/view/6989. Acesso em: 01 jun. 2022. | - |
dc.identifier.uri | https://repositorio.unb.br/handle/10482/43856 | - |
dc.language.iso | Português | pt_BR |
dc.publisher | Pró-Reitoria de Pesquisa e Pós-Graduação - Universidade Estadual do Tocantins (Unitins) | - |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.title | Marcos legais da instituição dos sistemas municipais de educação : fragmentos históricos | pt_BR |
dc.title.alternative | Legal frameworks for the institutionalization of municipal education systems : historical fragments | pt_BR |
dc.type | Artigo | pt_BR |
dc.subject.keyword | Educação | pt_BR |
dc.subject.keyword | Políticas educacionais | pt_BR |
dc.subject.keyword | Sistema educacional - Tocantins | pt_BR |
dc.rights.license | Os artigos podem ser reproduzidos total ou parcialmente, desde que a fonte seja devidamente citada e seu uso seja para fins acadêmicos. Fonte: https://revista.unitins.br/index.php/humanidadeseinovacao/article/view/7117. | pt_BR |
dc.relation.publisherversion | https://revista.unitins.br/index.php/humanidadeseinovacao/article/view/6989 | - |
dc.description.abstract1 | In this article, outlined from a bibliographic and documentary review, it presents fragments of the historical process highlighting the legal frameworks of the institutionalization of Municipal Education Systems. The objective is to present a criticaldescriptive analysis of historical, political, conceptual and normative aspects that surround the discussion regarding the design of municipal education systems and their implications for educational policies in the context of the decentralization of responsibilities and obligations constitutionally attributed to municipalities. The research, in general, indicates that the constituent elements of educational policies cannot be understood by themselves, unrelated to the social materiality that concerns their significance. Therefore, the discussion about the autonomy of municipalities in the field of education is permeated by dissent. | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0001-5553-1237 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0002-6749-4725 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0003-3070-3973 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0002-5459-3492 | pt_BR |
dc.description.unidade | Faculdade de Educação (FE) | - |
dc.description.unidade | Departamento de Políticas Públicas e Gestão da Educação (FE PGE) | - |
Aparece nas coleções: | Artigos publicados em periódicos e afins |
Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.