Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unb.br/handle/10482/30065
Files in This Item:
File SizeFormat 
ARTIGO_MotivacaoCarreiraDocente.pdf254,7 kBAdobe PDFView/Open
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSá, Carmen Silvia da Silvapt_BR
dc.contributor.authorSantos, Wildson Luiz Pereira dospt_BR
dc.date.accessioned2017-12-07T05:17:15Z-
dc.date.available2017-12-07T05:17:15Z-
dc.date.issued2016-01pt_BR
dc.identifier.citationSÁ, Carmen Silvia da S.; SANTOS, Wildson Luiz P. Motivação para a carreira docente e construção de identidades: o papel dos pesquisadores em ensino de química. Química Nova, São Paulo, v. 39, n. 1, p. 104-111, jan. 2016. Disponível em: <http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422016000100104&lng=en&nrm=iso>. Acesso em: 13 mar. 2018. doi: http://dx.doi.org/10.5935/0100-4042.20150155.pt_BR
dc.identifier.urihttp://repositorio.unb.br/handle/10482/30065-
dc.language.isoptpt_BR
dc.publisherSociedade Brasileira de Químicapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.titleMotivação para a carreira docente e construção de identidades : o papel dos pesquisadores em ensino de químicapt_BR
dc.title.alternativeMotivation to choose a teaching career and the construction of identities : the role of chemistry teaching researchers-
dc.typeArtigopt_BR
dc.subject.keywordProfessores - formaçãopt_BR
dc.subject.keywordIdentidadept_BR
dc.subject.keywordQuímica - estudo e ensinopt_BR
dc.rights.licenseQuímica Nova - Este é um artigo publicado em acesso aberto (Open Access) sob a licença Creative Commons Attribution Non-Commercial, que permite uso, distribuição e reprodução em qualquer meio, sem restrições desde que sem fins comerciais e que o trabalho original seja corretamente citado (CC BY NC 4.0). Fonte: http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422016000100104&lng=en&nrm=iso. Acesso em: 13 mar. 2018-
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.5935/0100-4042.20150155pt_BR
dc.description.abstract1This research aims to identify the reasons that lead students to pursue a specific course of chemistry teacher training, i.e., their perspectives on the course and the teaching career, and if they are motivated by trainers to become basic education (BE) teachers. It was concluded that most students did not want to be teachers of BE. They identified through the social context of the course that the teachers focused on the area of chemistry teaching sought to motivate them for this career, whereas the teachers of these specific areas of chemistry encouraged them to seek other career opportunities.-
dc.description.unidadeInstituto de Química (IQ)pt_BR
Appears in Collections:Artigos publicados em periódicos e afins

Show simple item record " class="statisticsLink btn btn-primary" href="/jspui/handle/10482/30065/statistics">



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.