Skip navigation
Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio2.unb.br/jspui/handle/10482/29886
Arquivos associados a este item:
Arquivo TamanhoFormato 
ARTIGO_OrganizationalChangeProcess.pdf648,85 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir
Título: The organizational change process : its influence on competences learned on the job
Autor(es): Neiva, Elaine Rabelo
Odelius, Catarina Cecília
Ramos, Larissa Dutra
Assunto: Desenvolvimento organizacional
Aprendizagem
Competências
Data de publicação: Nov-2015
Editora: ANPAD - Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Administração
Referência: NEIVA, Elaine Rabelo; ODELIUS, Catarina Cecília; RAMOS, Larissa Dutra. The organizational change process: its influence on competences learned on the job. BAR - Brazilian Administration Review, Rio de Janeiro, v. 12, n. 4, p. 324-347, nov./dez. 2015. Disponível em: <http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1807-76922015000400002&lng=en&nrm=iso>. Acesso em: 23 mar. 2018. doi: http://dx.doi.org/10.1590/1807-7692bar2015140082.
Resumo: This study was developed in a Brazilian court that was subjected to the introduction of e-process, and bears the following objectives: (a) describe the context of changes in terms of planning and perceived risk degree; (b) describe the results perceived after the introduction of the e-process; (c) describe the support to learning and the competences learned during the e-process implementation; (d) identify the links between variables of changing context, support to learning and the competences learned during the introduction of the e-process at the Higher Justice Court. 219 civil servants participated in the study, which used scales of changing context, results of the change of competences and support to learning. Scales were subjected to exploratory factor analysis with robust statistical indexes and three multiple regressions to test the associations between variables. Results pointed out that characteristics of the change process and support to learning affect learned competences.
Unidade Acadêmica: Faculdade de Economia, Administração, Contabilidade e Gestão de Políticas Públicas (FACE)
Departamento de Ciências Contábeis e Atuariais (FACE CCA)
Licença: BAR - Brazilian Administration Review - This is an open-access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0). Fonte: http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1807-76922015000400002&lng=en&nrm=iso. Acesso em: 23 mar. 2018.
DOI: http://dx.doi.org/10.1590/1807-7692bar2015140082
Aparece nas coleções:Artigos publicados em periódicos e afins

Mostrar registro completo do item Visualizar estatísticas



Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.